.

czwartek, 23 sierpnia 2012

JAK WYCZYŚCIĆ BLACHĘ DO PIECZENIA?

Stara, brudna blaszka nie wygląda zbyt estetycznie. Postanowiłam się z nią rozprawić i Wam też to polecam:) Mój sposób jest super łatwy. Te kilka potrzebnych rzeczy z pewnością macie w swojej kuchni. A jeśli nie, to bez problemu je kupicie. A jakie są Wasze sposoby na taki brud?

  • kilka torebek kwasku cytrynowego 
  • 2 torebki sody oczyszczonej
  • druciak kuchenny

 Tak wygląda moja blaszka przed ''zabiegiem upiększającym''.











Zasypuję ją sodą i kwaskiem.













Zalewam wodą.
Zostawiam na noc.










Połowę wyczyściłam drucianym drapakiem, by lepiej było widać różnicę.













6 komentarze:

Anonimowy pisze...

kilka torebek kwasku cytrynowego - np. 4szt. po 0,30zł=1,20zł
2 torebki sody oczyszczonej np.2szt. po 1,30zł=2,60zł
cytryna koszt około 1zł (zależy od pory roku)
druciak kuchenny (wielokrotnego użycia to kosztu nie liczę)

1,20+2,60+1,00=4,80
dodajmy koszt robocizny, nasz czas i zniszczone rece(bądź rękawiczki ;-)) - To w cenie tego czyszczenia można już kupić podobną blachę tylko, że nową.
:-D
Wybór należy do ciebie - ty tu rządzisz :-P

Kuchnia z Jajem pisze...

hmm, może i można kupić nową, ale nie trzeba wyrzucać od razu całych butów, np. szpilek, gdy wystarczy wymienić fleki, Tu chodzi mi też o to, że nie potrzeba toksycznego Cif'a do odczyszczenia zwykłej blaszki, której używamy do przygotowywania jedzenia.

Anonimowy pisze...

świetny pomysł, super że trafiłam na ten link. mam 3 blaszki już takie brzydkie a szkoda mi je wyrzucić. super że ktoś wrzucił to do obiegu, dzięki wielkie mnie się przyda na 100%. pozdrawiam

Anonimowy pisze...

a ja do czyszczenia przypalonych powierzchni szklanych (również szyby w kominku) używam popiołu drewnianego właśnie z kominka....
wilgotny papierowy ręcznik "maczam: w popiele i delikatnie po prostu myję powierzchnię :)

Anonimowy pisze...

moje blaszki nie są zardzewiałe, ale po pieczeniu ciast, pasztetów, chlebów po prostu brudne- nie da sie ich wymyć.. jakies plamy itp.. czy twój sposób też sie sprawdzi?? nie zniszczę form do pieczenia??

profesjonalne środki czystości pisze...

Osobiście zastosowałabym pianowy preparat do usuwania spieczonych zabrudzeń Tenzi Top Grill. Psikasz, odczekujesz 5 min, spłukujesz.

Prześlij komentarz

By napisać komentarz wybierz opcję ''Nazwa'' i w okienku wpisz swoje imię:D Zachęcam gorąco!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India