.

sobota, 18 sierpnia 2012

HERBATNIKI ANGIELSKIE Z BUDYNIEM WANILIOWYM

Jak to często ze mną bywa, w kuchni króluje przypadek. Dzisiaj miałam ochotę na herbatniki, wyszperałam z książki o herbatach przepis na te pyszne ciasteczka. Ale nie miałam wystarczająco dużo mąki ziemniaczanej. Na szczęście w szafce schował się budyń waniliowy i uzupełniłam brakujące 2 cm w szklance. Efekt - rewelacja. Jestem całkowicie pewna, że je polubicie :)

Około 120 ciastek:
  • budyń z cukrem 60g, najbardziej lubię Winiary
  • mąka ziemniaczana - trochę mniej niż szklanka, poniżej wyjaśnię dokładnie
  • 2 szklanki mąki pszennej
  • 125 g masła 
  • niecałe pół szklanki cukru / ksylitolu
  • pół szklanki mleka 
  • pół łyżeczki sody
Budyń wsypuję na dno szklanki i dopełniam mąką ziemniaczaną.
Do garnka wsypuję wszystkie składniki. Łączę je.
Przekładam na blat, dokładnie ugniatam ( radzę Wam podzielić je sobie na kilka mniejszych kawałków i ugniatać z osobna).
Rozwałkowuję na 3mm. Wycinam w małe półksiężyce.
Piekę w 180°C, 7 minut. Dół będzie lekko złocisty. Gdy wystygną zrobią się chrupiące.






















0 komentarze:

Prześlij komentarz

By napisać komentarz wybierz opcję ''Nazwa'' i w okienku wpisz swoje imię:D Zachęcam gorąco!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India