.

niedziela, 20 maja 2012

DOMOWA CZEKOLADA W TABLICZCE

Czekolady sklepowe przestały mi smakować, swego czasu uwielbiałam truskawkową i jogurtową Milkę, ale tak jak wszystkie stały się zbyt słodkie i okropnie tłuste. Dlatego też postanowiłam rzucić się na głęboką wodę i spróbować zrobić własną. To pierwsza próba. Ma głęboki smak, jest dosyć miękka, więc łatwo jest ją pokroić na kawałeczki o dowolnych kształtach, a kropką nad ' i ' są chrupiące pistacje. Na pewno będę ją jeszcze ulepszać, ale wersja numer jeden jest bardzo dobra.

Będziemy potrzebować:
  • 0,5 kostki masła (czyli 100g)
  • 2-3 łyżki kakao (dałam 3, a co!)
  • 5 łyżek cukru (użyłam ksylitolu, czyli cukru z brzozy)
  • 3/4 szklanki mleka w proszku
  • 3 łyżki mleka
  • około 10 pistacji lub innych orzeszków (np. laskowych)
Orzeszki kruszymy. Wkładamy je do woreczka foliowego i rozbijamy młotkiem.
Topimy w rondelku masło z kakao i cukrem.
Miksujemy dokładnie z  mlekiem w proszku. Dodajemy orzeszki.
Rozpuszczamy w kąpieli wodnej z trzema łyżkami mleka.
Jeśli nie posiadamy foremki, najlepszym sposobem jest wyłożyć czekoladę na folię, przyłożyć drugą folię, rozpłaszczyć i wyrównać ręką.
Wstawiamy do lodówki.
A teraz pozostaje nam czekać z niecierpliwością 3 godziny . Najlepiej wyjść na spacer, wtedy czas  szybciej minie.

Orzeszki możemy też wysypać na rozsmarowaną masę, zamiast mieszać wszystko razem w garnuszku.








2 komentarze:

andie pisze...

tak jak lubię- nie mam zbyt wiele czasu na stanie w kuchni, a przepisy z Twojej strony nie dość , że nieskomplikowane, to jeszcze smakowite.........:)
będę często sprawdzał nowości...:)
Pozdrawiam i życzę sukcesów

Kamila pisze...

Taką czekoladę to ja rozumiem. A jakbym chciała białą, to opłaca się w domu robić, czy to bez sensu?

Prześlij komentarz

By napisać komentarz wybierz opcję ''Nazwa'' i w okienku wpisz swoje imię:D Zachęcam gorąco!

 
Design by Free WordPress Themes | Bloggerized by Lasantha - Premium Blogger Themes | Justin Bieber, Gold Price in India